Praktiky, ze kterých mrazí, lži a promyšlená manipulace, jejímž jediným cílem je donutit bezbranné staré lidi k nákupu předraženého zboží. Podpisy se budou sbírat do 30. června a signatáři petice žádají Ministerstvo spravedlnosti ČR, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR a Parlament České republiky, aby zabránily nemorálnímu jednání vůči seniorům na předváděcích akcích a přijaly potřebná opatření.
„Říká se, že vyspělost společnosti se pozná podle toho, jak se chová k ohroženým skupinám a těm nejzranitelnějším, tedy k dětem, seniorům a k postiženým. A v tomto smyslu tento dokument neukazuje naši současnost v lichotivém světle. Na druhou stranu ohlas, který film vzbudil, dává určitou naději,“ míní 1. zástupce starosty Prahy 5 JUDr. Petr Lachnit, který vytvoření petičního místa inicioval a požadavky signatářů plně podporuje.
Co seniory motivuje k tomu, aby tyto prodejní akce navštěvovali? U některých se již podle tvrzení psychologů dokonce vytvořila závislost na těchto akcích. Rozhodujícím faktorem nebude zřejmě pouze věková hranice, tyto manipulace působí na lidi bez rozdílu věku. Senioři ale snáze podlehnou, protože nemají srovnání, neovládají internet, nejsou vybaveni argumentačně a jsou zvyklí na to, že to, co se jim řekne, platí. Výsledkem je, že roste počet seniorů, kteří se vinou úvěrových smluv z podobných prodejních akcí ocitají v dluhové pasti.