V loňském roce uskutečnili celkem 325 analýz, při kterých dosáhli průměrného snížení nákladů na tisk o více než 20 %. Nejvyšší vykázaná úspora v rámci jedné analýzy byla téměř 44 % a ve finančním vyjádření se pohybovala v řádech milionů korun ročně.
Základem pro optimalizaci je sběr dat a informací o aktuální podobě tiskového prostředí u zákazníka. Specialisté Konica Minolta nejprve sestavují podrobný přehled aktuálního množství vytištěných a zkopírovaných stran a mapují počet, typ a stáří stávajících tiskových zařízení. Současně posuzují i jejich rozmístění v objektu společnosti a na základě sebraných údajů zpracovávají kalkulaci celkových provozních nákladů.
Dalším krokem je přesná definice skutečných požadavků jednotlivých uživatelů při práci s dokumenty. Výsledkem je návrh optimalizovaného tiskového prostředí, ve kterém jsou často zastaralá zařízení nahrazena novými a úspornějšími nebo osobní tiskárny výkonnými multifunkčními stroji. Pro udržení efektivity provozu je následně nutné nastavit limity tisku pro jednotlivé zaměstnance. Nástavbou je dohled nad výší nákladů, zavedení systému na komplexní správu tiskového řešení a nastavení funkcí a vlastností tiskových zařízení, které byly definovány jako užitečné pro daného zákazníka.
Rok 2012: historicky nejvyšší tržby
Konice Minoltě se vyplácí sázka na sofistikovaná tisková a dokumentová řešení. Navzdory recesi v loňském roce zvýšila tržby o 12 procent na 1,663 miliardy korun. Zisk po zdanění vzrostl o téměř osm procent na 85 milionů korun, a to přesto, že se vloni Konica Minolta rozhodla v České republice ukončit prodej osobních laserových tiskáren. Nyní se výhradně soustředí na zákazníky z oblasti komerčních firem a veřejné správy.
„Na trhu roste poptávka po komplexních řešeních, která přinášejí úspory. Z pohledu dosažených výsledků pro nás byla klíčová realizace velkých zakázek u zákazníků, jakými jsou Česká spořitelna, ČSA nebo GE Money Bank,“ řekl Tomáš Bednář, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech. „Postupné opuštění segmentu domácností se na našem hospodaření negativně neodrazilo. Výnosy z prodeje malých tiskáren byly minimální a nekompenzoval je ani následný prodej spotřebního materiálu a dalších služeb,“ doplnil T. Bednář.
V roce 2012 změnila Konica Minolta systém obsluhy zákazníků. Jako správné rozhodnutí se ukázalo rozdělení České republiky do tří oblastí přímého prodeje. Cílem bylo rozšíření nabídky v regionech a zvýšení rychlosti a kvality poskytovaných služeb. „Výsledkem je strmý meziroční nárůst tržeb přímého prodeje o 40 procent na celkových 638 milionů korun,“ uvedl Jiří Skopový, dosavadní obchodní ředitel pro přímý prodej Konica Minolta Business Solutions Czech. Ten se přesouvá do Singapuru, kde jako nový člen nejužšího vedení pro oblast ASEAN bude zodpovídat za strategický rozvoj aktivit Konica Minolta v jihovýchodní Asii.
Pozici vedoucí společnosti trhu plánuje Konica Minolta udržet také díky novým investicím. V současnosti aktivně hledá v České republice firmy, které by vhodně doplnily dnes realizované aktivity v oblasti managed IT služeb a optimalizace podnikových procesů. Také v rámci Evropské unie plánuje Konica Minolta v příštích letech pokračovat ve strategii orientované na nové akvizice. Důkazem toho je nedávné převzetí společností Charterhouse, Serians nebo Raber+Märcker.